Vårt kunderbjudande

Vi gör vårt bästa för att ta hand om både våra kunder och medarbetare.

0

Vi gör vårt bästa för att ta hand om både våra kunder och medarbetare. Vår vision är att vara din pålitliga rådgivare inom ögonhälsa och finnas där du behöver oss oavsett tid eller plats. Genom att vara en del av EssilorLuxottica har vi möjligheten att växa och förbättra vår närvaro på ett sätt där du som kund står i fokus.

Vår kundresa ska vara enkel, säker och ärlig. Till vår hjälp har vi högkvalitativa produkter och de bästa optiska tjänsterna som finns att erbjuda, samt en prisvärd och transparent prissättning. Oavsett om du möter oss online eller i en fysisk butik ska du känna att du har insyn i varje steg av kundresan. Vi är måna om en tydlig och transparent prissättning, så att du som kund inte blir negativt överraskad. Men våra butiker nära dig är inte allt vi gör för att öka vår närvaro och främja god ögonhälsa för fler, vi tar även med vår expertis från våra butiker och vidare ut i världen.

Öka medvetenheten
Okorrigerad nedsatt syn är ett tillstånd som drabbar cirka 2,2 miljarder människor världen över, enligt WHO. Många av dessa människor är dock omedvetna om konsekvenserna av nedsatt syn och även det faktum att de kan göra något åt det. För nästan en miljard människor som bor i utvecklingsländer är ögonvård dessutom inte ekonomiskt möjligt.

Tillsammans inom EssilorLuxottica arbetar vi för att ta itu med dessa problem och genomföra positiva förändringar på många olika platser i världen. Vi på Synoptik samarbetar med organisationen Vision for all genom att hjälpa dem samla in glasögon och solglasögon till behövande världen över.

Vi ägs även delvis av Synoptikfonden, som vår grundare Robert Delfer testamenterade sina tillgångar till. Syftet med Synoptikfonden är att främja nordisk vidareutbildning inom ögonhälsa, och vi donerar varje år en del av vår vinst till forskningsprojekt inom optik, optometri och oftalmologi. På så sätt göra nya framsteg inom ögonhälsa, som med hjälp av andra initiativ kan nå ännu fler.